I etap | Uczestniczeniu w życiu i wszystkich formach pracy ośrodka
|
Liczba godzin – 50 |
Wstępne spotkanie z opiekunem stażu dotyczące programu stażu, wzajemnych oczekiwań stażysty i kadry ośrodka, przedstawienie filozofii i programu pracy ośrodka. | 2 | |
Omówienie szczegółowego planu realizacji programu stażowego. | 1 | |
Uczestniczenie we wszystkich formach pracy i życia ośrodka:
– Spotkaniach społeczności terapeutycznej (rytualnych, interwencyjnych, planowych)
-Spotkaniach terapeutycznych grupy (za zgodą uczestników)
-Spotkaniach grup zadaniowych
-Spotkaniach etapowych grup wsparcia
-Spotkaniach grup psychoedukacyjnych
-Uczestniczenie w spotkaniach indywidualnych ( za zgodą terapeuty i pacjenta)
-Uczestniczenie w spotkaniach kadry merytorycznej Ośrodka przygotowujących i podsumowujących wymienione wyżej formy pracy. |
10
3
4
2
2
2
6 |
|
Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia dokumentacji Ośrodka. | 3 | |
Praca nad dwoma przypadkami klinicznymi – poznanie historii życia pacjenta i jego rodziny, zapoznanie się z diagnozą nozologiczną i problemową oraz procesem oddziaływań korekcyjnych i terapeutycznych wobec niego przebiegających w ośrodku, planowanie dalszych działań terapeutycznych w ośrodku i ewentualnej pracy postrehabilitacyjnej. | 4 | |
Uczestniczenie w cotygodniowym zebraniu zespołu pracowników merytorycznych ośrodka. | 5 | |
Codzienne spotkania z członkami kadry merytorycznej służące omówieniu bieżących wydarzeń i wyjaśnieniu wątpliwości stażysty. | 5 | |
Otrzymanie informacji zwrotnych od członków społeczności oraz kadry merytorycznej Ośrodka – dotyczących funkcjonowania stażysty.
|
1 | |
II etap | Aktywny udział w planowaniu i realizacji zadań terapeuty w ośrodku:
|
Liczba godzin 30 |
Przygotowanie i prowadzenie spotkania społeczności terapeutycznej (staż obejmuje przygotowanie, udział i dokładne omówienie przebiegu spotkania społeczności) | 8 | |
Przygotowanie i prowadzenie spotkań grup zadaniowych (staż obejmuje przygotowanie, udział i dokładne omówienie przebiegu spotkań, a także – planowanie pracy takich grup ze względu na specyfikę ich uczestników) | 5 | |
Przygotowanie i prowadzenie spotkania etapowej grupy wsparcia i grupy psychoedukacyjnej (staż obejmuje przygotowanie, udział i dokładne omówienie przebiegu spotkań, poznanie szczegółowych scenariuszy spotkań prowadzonych w naszym ośrodku, a także próbę stworzenie przez stażystę własnego programu takiego spotkania. | 4 | |
Przygotowanie i prowadzenie spotkań indywidualnych (zapoznanie się z 3 przypadkami klinicznymi – poznanie historii życia pacjenta i jego rodziny, zapoznanie się z diagnozą kliniczną oraz procesem oddziaływań korekcyjnych wobec niego przebiegających w ośrodku, planowanie dalszych działań terapeutycznych) – po uprzednim uczestnictwie w spotkaniach indywidualnych – ich przygotowaniach oraz omówieniach. | 5 | |
Opracowanie diagnozy problemowej i Indywidualnego Programu Terapii wybranego przez siebie pacjenta po uzyskaniu wcześniejszej zgody pacjenta i terapeuty prowadzącego i omówienie z opiekunem stażu. | 6 | |
Staż kończy się spotkaniem podsumowującym zdobyte doświadczenie, omówieniem realizacji planu oraz uzasadnieniem decyzji o zaliczeniu stażu, bądź nie. | 2 |
RAZEM 80 godzin
Fakultatywnie, jeżeli termin odbycia stażu zbiega się z comiesięcznym spotkaniem rodziców, stażysta może uczestniczyć w planowaniu, przeprowadzeniu oraz omówieniu spotkania- przewidywany czas to 6 godzin.